בשל התחרות ההולכת וגוברת בין הרשתות בארץ, רבות הרשתות שרוצות להגביר את סיכויי ההצלחה שלהן ושל הצרכנים בתחרות שבין הרשתות השונות. לשם כך הן נעזרות במגוון שיטות, סקרים, שיפור יכולות, תחזיות, מידענות וקבלת נתונים על המתרחש שוק, וכל זאת כדי לשפר את הביצועים ולהיות צעד אחד לפני המתחרים בשוק.  אז כיצד משפרים ביצועים של רשתות. כל השיטות בהמשך.

מידענות – שיטת המידענות היא שיטה שתפקידה לאסוף מידע באמצעות מחשבים ורשתות. את המידע אוספות חברות בשביל רשתות בעיקר בתחום ההייטק, המזון והרפואה. המידע נאסף על מנת לקבל חוות דעת על כניסה של מוצר מסוים לשוק, והוא נועד לנבא את ההצלחה של המוצר. באמצעות מידענות, ניתן לבצע סינון ובקרה ובכך להבין טוב יותר כיצד לפעול בשוק.

עריכת סקרים – כיום ישנם מגוון מכוני סקרים שמציעים את שירותיהם לחברות על מנת שאותן חברות ישפרו את ביצועיהן. אז מה תפקידו של מכון סקרים? מכוני הסקרים מבצעים סקרים שונים עבור החברות, ביניהן סקרי שירות לקוח, סקר שביעות רצון, סקרי נטישה, שקרים אודות מוצרים ספציפיים, מחקרי שוק ועוד. באמצעות הסקרים יכולות החברות והרשתות להבין האם המוצר שהן משווקות או המוצר שהן רוצות לשווק לשוק נדרש, האם השירות שלהם טוב או שיש לשפר אותו ועוד. בכך יכולה החברה או הרשת לשפר את הביצועים ובכך לגבור על המתחרות שלה.

לקוח סמוי – אחת משיטות הביקורת הפופולאריות. באמצעות ביקורת לקוח סמוי יכולות החברות והרשתות לבדוק מה קורה בחנויות שלהן, תוך קבלת דו"ח מפורט שמדווח על המצב ברשת.

קבוצות מיקוד – קבוצת מיקוד היא דרך מעולה לבדוק מוצרים. הקבוצות היא דרך נוספת לביצוע סקרים רק שהיא נעשית בצורה פרונטאלית מול קהלי יעד של לקוחות פוטנציאליים. באמצעות קבוצות מיקוד יכולות הרשתות לבדוק את המוצרים הייעודיים שלהם ולהבין טוב יותר כיצד לבצע חדירה לשוק.

כיום ישנם חברות המתמחות בסקרי שוק שמבצעות מגוון שירותים עבור חברת ורשתות ביניהם מחקרי שוק, שירות לקוח סמוי, מגוון ראיונות עומק עם לקוחות, סקרי שוק, מחקרים אתנוגרפיים, סקירות ברשתות חברתיות וקבוצות מחקר שמסייעות במיוחד לבדיקת מוצרים.