בואו נעיז ביחד בקריאת מאמר זה לשים למשך כמה דקות את הציניות בצד. רק לכמה דקות. לאחר מכן, נוכל לשוב אליה בנחת. אבל לעת עתה בואו נקרא שורות אלה ללא הפילטרים של הציניות.

כולנו חולקים את אותו הצורך להתקיים ולהרוויח מספיק כסף כדי לא לחיות בדאגה. לא מעטים מאיתנו גם החליטו באופן מודע שלא להתעסק בתחום האהוב עלינו באמת על מנת ללמוד משהו אחר שיכניס כסף. יתכן שמעולם לא שאלנו את עצמנו מדוע הדברים נראים כך. מדוע עלינו לעסוק בדבר מה שאינו באמת נוגע לנו ומאיפה הגיעה ההחלטה הנחרצת שמה שאנו אוהבים לעשות לא יכול להכניס לנו כסף? האם הדברים באמת חייבים להיות כך? ומה ההשלכות של תפישת עולם שכזו?

כשאנו בוחנים היום את עולם העסקים נוכל לראות ששירות הפך להיות סוג של טכניקת מכירה ואיבד מערכו המקורי של נתינה ללא תנאי. רעיונות עסקיים רבים מושתתים על ניצול נקודות החולשה של האדם – כגון התמכרות רגשית למזון, למין, לבידור ולהסחות דעת. במקום לחשוב כיצד ניתן לייצר שירות שיעזור לאדם, השירות שנוצר מתמקד בכיצד ניתן לנצל ולהשתמש בחולשותיו של האדם על מנת ליצור יותר רווחים (עבור בעל העסק). שירות איננו שירות אמיתי יותר. והנזק ה"בלתי נראה" שנוצר – מכיוון שהוא לא ישיר, אלא נוצר לאורך זמן, הוא חברה של אנשים נזקקים, שאינם יודעים לעולם שובע ולכן מוצאים את עצמם עם בעיות פסיכולוגיות, נפשיות ורגשיות.

אז מהו שירות אמיתי?

בואו נודה בזה, מתחת לעקשנות שלנו המנסה להצדיק את המצב הקיים אנו יודעים מהו שירות אמיתי. כולנו מזהים שירות אמיתי כשאנחנו מקבלים אותו, כולנו נהנים משירות אותנטי שהוא מוגש לנו. שירות אמיתי הוא נתינה אמיתית, נטולת אינטרסים – מהלב. אדם אל אדם. וזה לא סותר בשום צורה את הצורך שלנו להתקיים כלכלית.  שירות אמיתי נובע מתוך חיבור של האדם אל החזון הפנימי שלו בחייו. החזון שלנו הוא האופן שבו אנו מדמיינים את עצמנו תורמים את חלקנו בעולם על הצד הטוב ביותר. איזה כישורים ויכולות יש לנו שיכולים לתרום למען הכלל? זו שאלה שרצוי שכל אחד מאיתנו ישאל. מה באמת יקר לליבכם? והאם אתם אמיצים מספיק כדי להקים עסק שיהיה קשור למשאלת ליבכם?

משימת משחק:

  1. קחו דף ועט ורשמו לפניכם את הכישורים והיכולות שלכם. כמו כן רשמו מהם הדברים שאתם הכי נהנים לעשות ושאתם הכי טובים בהם. פרטו ככל יכולתכם.
  2. כעת כתבו כיצד יראה עסק שתפתחו המממש את הכישורים והיכולות שלכם בתחום שאתם הכי נהנים ממנו. הרשו לעצמכם ללכת רחוק.

עסק שקם מתוך החזון האישי שלכם יוליד שירות אמיתי מכיוון שהעסק לא ממוקד בניצול החולשות של הלקוחות, אלא בשיתוף של משהו היקר לליבכם שניתן בשפע גם לאחרים. לצורך העניין ניקח דוגמא פשוטה: אישה שאוהבת לטפל בחיות והיא עושה זאת באהבה ובכישרון רב הופכת להיות וטרינרית. באופן טבעי הלקוחות שיגיעו אליה יגלו שירות יוצא מן הכלל ולא רק שירצו לחזור אלא גם יספרו על כך הלאה. כך האישה גם עוסקת במה שאוהבת וגם מרוויחה כסף בכבוד. השירות שהיא נותנת לא זקוק למניפולציה ושכנוע. היכולות שלה מדברות בעד עצמן. לכל אחד מאיתנו יש תחום שבו הוא מסוגל לתת מעצמו בצורה יוצאת דופן.

שירות אמיתי הוא שירות נטול אינטרסים

שירות מתחיל קודם כל בהבנה שיש בכוחנו להעניק לאחרים מתנה באמצעות העבודה שלנו. לא משנה עד כמה ננסה להיות מתוחכמים, בסופו של דבר שירות הוא דבר מאד אנושי ופשוט ובתוך תוכנו אנחנו יודעים ששירות צריך להיות נטול אינטרסים. הקשבה ללקוחות ושימור לקוחות שהפכו להיות מעין טקטיקות כדי לוודא שהלקוח ירצה אותנו על פני המתחרים ושימשיך לקנות מאיתנו (כדי שנרוויח יותר) מקבלים טעם אחר לגמרי כשמה שאנו עושים נעשה ללא חמדנות. שירות  הכולל הקשבה ואכפתיות אמיתיים לא צריך לדאוג לטקטיקות ומניפולציות כאלו ואחרות. יתכן שצריך לדעת להתנסח בבהירות ולדעת להציג את השירות שלנו בצורה הנכונה. יתכן שצריך לטפח איכויות של הבנה ואדיבות, אך ההצלחה שלנו תגיע דווקא מתוך שירות מקצועי ואותנטי שנולד מתוך מימוש של החזון האישי שלנו.

קטגוריה – שירות, כללי.