הצלחתו וקיומו של עסק לטווח ארוך מסתמכת על זרימת לקוחות מתמדת אל בית העסק (או קניית מוצרים מתמדת). ככל שהעסק מתרחב ומתמקצע הוא לומד כיצד לספק שירות איכותי, לפרסם ולשווק את עצמו כראוי ולהביא לעצמו מאגר לקוחות גדולים. עם זאת, שוק הקנייה היום הוא גדול ולכן אלמנט התחרות עשוי להקשות גם על עסק משגשג. אחד הפתרונות לכך הוא יצירה של מועדון לקוחות. לקוחות אוהבים שהצרכים שלהם באים לידי סיפוק כמו גם שזוכרים אותם ומעניקים להם יחס חם, אדיב ואישי. מועדון לקוחות מאפשר ליצור מאגר לקוחות קבועים אשר שומרים נאמנות לעסק שלכם מכיוון שכחברי מועדון אתם נותנים להם הטבות מיוחדות. כלומר, אתם מעניקים להם יחס מיוחד ומשתלם. מועדון לקוחות יכול לכלול הנחות, מבצעים מיוחדים, מתנות, הזמנה לאירועים ועוד. היתרון המרכזי של מועדון לקוחות עבור העסק שלכם הוא היכולת שלו לבנות עבורכם מאגר לקוחות יציב – מערכת יחסים ארוכת טווח, המבטיחה פרנסה גם בזמנים מאתגרים.

מועדון לקוחות – להכיר את הלקוח שלכם באופן אישי

כדי לגרום ללקוח לרצות לנהל מערכת יחסים ארוכת טווח עם העסק שלכם חשוב שתכירו אותו היטב ומקרוב. מועדון הלקוחות מאפשר לכם לעשות את זה. באמצעות הרשמתו למועדון הלקוחות תוכלו לעקוב אחר כמות הקניות שלו, מה הוא הכי אוהב, לקבל ממנו חוות דעת לגבי השירות, לעדכן אותו באופן אישי על הטבות ולהזמין אותו לאירועים בלעדיים של העסק. כאשר לקוח מקבל יחס חם ואישי ומרגיש שמכירים אותו ואת הצרכים שלו, באופן טבעי הוא נמשך להישאר נאמן לעסק שלכם – גם אם הוא נחשף לעסק מתחרה.

מועדון לקוחות לעובדים שלכם

אנשי מפתח חשובים לא פחות עבור מועדון הלקוחות שלכם הם העובדים של העסק. אם העובדים שלכם מקבלים הנחות וחשים מרוצים ונהנים מהטבות, לא רק שגם הם יהפכו ללקוחות שלכם, אלא הם יהיו הראשונים לספר לאנשים נוספים על העסק ובכך יגדילו את קהל הלקוחות שלכם. מכיוון שהעובדים שלכם הרבה יותר מעורבים בעסק, הם יכולים ממש להתחבר למוצר או לשירות שלכם בצורה שאף לקוח אחר לא יכול. כך ששילובם במעגל מועדון הלקוחות הופך אותם למקדמי מכירות של העסק.

הקמת מועדון לקוחות

הקמת מועדון לקוחות כרוכה במספר שלבים:

  1. לאפיין את קהל היעד אליו אתם מכוונים בתור חברים במועדון הלקוחות.
  2. הכנה וכתיבה של תוכנית הפעלת מועדון הלקוחות כמו גם את התקנון העומד מאחוריו.
  3. כתיבת תוכנית האחראית על הקשר עם הלקוחות – סוג ההנחות וההטבות, אופן יצירת הקשר ותדירותו.
  4. איסוף הפרטים של הלקוחות – כמה שיותר פרטים יותר טוב. זאת על מנת ליצור קשר אישי וכדי לוודא שניתן ליידע את הלקוח על הטבות ושינויים רלוונטיים עבורו.
  5. ניתוח בסיס הנתונים שנאסף על מנת לבצע שיווק איכותי ומכוון לקוחות.
  6. לבנות מערכת המתגמלת לקוחות עקביים – כמו למשל צבירת נקודות המעניקות הנחה משמעותית בסוף החודש.

שיפור איכות השירות והמכירות באמצעות מועדון לקוחות

מועדון הלקוחות מאפשר לכם לנהל מעקב אחר שני מישורים מרכזיים: האחד הוא שיפור השירות והמכירות שלכם עבור לקוחות חברי מועדון. המישור השני הינו מעקב אחרי לקוחות הנוטשים את העסק שלכם. על ידי מעקב וניתוח של מגמות הנטישה ניתן להבין מה עליכם לייעל על מנת לא לאבד לקוחות ולהעניק להם שירות טוב ומדויק יותר. במקביל תוכלו לעקוב אחר הרגלי הצריכה של הלקוחות הקבועים ולצפות מראש מה תהיה מגמת הקניה שלהם ולכן להציע להם שירות ומוצרים שעשויים להיות עבורם אטרקטיביים. כך גם הלקוחות מרגישים שהם באמת חלק מהעסק וכך אתם מרוויחים עוד הכנסות ועוד לקוחות נאמנים.

קטגוריה – שירות, כללי.