תכנית עסקית היא התכנית והמבנה של כל עסק חדש.לא מדובר במסמך פשוט, אלא כזה שחשוב להשקיע בו את מירב המחשבה ולהתייעץ בו עם מומחים ובעלי מקצוע. הסיבה העיקרית לכך היא שהתכנית העסקית היא למעשה הדרך של משקיעים, קרנות, יזמים ובנקים להבין במה החברה החדשה עוסקת, ולפיכך להשקיע או לא להשקיע בה. מדובר על שיווק לכל דבר – כשהפעם מטרתו היא העברת המסר של החברה בצורה ברורה וקוהרנטית למטרת גיוס משאבים.

חשיבות התכנית העסקית והליווי בכתיבתה

במהלך כתיבת התכנית העסקית חשוב שידע בעל העסק "מהן המטרות שלו", כלומר – מהו המוצר, למה הוא טוב יותר משל המתחרים ומה הוא צריך כדי ליישם אותו ולהוציאו לפועל. שלד אסטרטגי זה מסייע לנהירות התכנית עבור משקיעים. ידע מוקדם זה מסייע גם לאנשי מקצוע לכתוב את התכנית העסקית ביחד עם בעל העסק, כדי שיהיה מקצועי, משכנע ואפקטיבי כמה שיותר. החברה המקצועית יכולה לצייד את בעל העסק בכלים מקצועיים, שיסייעו לו להיטמע בעולם בו הוא מתחרה – בין אם מסעדנות, חברת אינטרנט או הוצאת ספרים חדשה.

ייעוץ על ידי אנשי מקצוע מסייע למזער את הטעויות לאפס, התקדמות איטית ונכונה וכמובן מלא טיפים ועצות שיסייעו לתהליך להיות אפקטיבי אבל גם כזה שלא דורש תיקונים בהמשך (תיקונים שעולים כסף). לפיכך, זוהי גם תוכנית שיווקיתאבל גם תכנית למידה של ממש, על איך לא לעשות טעויות בדרך. בנוסף, בעל מקצוע יודע גם להתאים את התכנית ולערוך בה וריאציות כדי שתתאים למספר משקיעים וקרנות שונים.

כתיבת תוכנית עסקית

כתיבת תוכנית עסקית

חברה מקצועית מסייעת לחברה החדשה

כאמור, חברה מקצועית מסייעת לחברה החדשה לעבור את התהליך בצורה חלקה ואפקטיבית. בין הדגשים ששמים עליהם דגש אפשר למצוא: חשיבות הכימוּת של היעדים של החברה החדשה ברמה המספרית – כלומר היררכיה בין המספרים, הכמויות, התאריכים, העלות הכספית. ברגע שיש את זה בצורה מסודרת על נייר, וזה מוגדר כמטרה ולוח זמנים – הדברים הרבה יותר פשוטים, פחות מופשטים והרבה יותר ברי יישום. חשוב מאד ללמד את המנהלים איך לכתוב את התכנית, איך להציגה (במצגת מול המשקיעים זה המנהל + המשווק שלו), איך להבינה בצורה מתומצתת. החברה החיצונית מסייעת לחברה החדשה ללכד את ההנהלה של החברה החדשה סביב התכנית, ברמת הגיבוש הרעיוני.

חברה מקצועית גם יכולה לסייע לארגון, כמו לדוגמא: לאתר פתרונות טכנולוגיים כשבעיות צצות עם המוצר, או הפיכת היתרונות של המוצר ליתרונותיו הכלליים בשוק, ולהצניע את החסרונות שלו או להעלימם לגמרי. החברה החיצונית עורכת בשביל החברה החדשה את מחקר השוק שלה, מעריכה (VALUATE) את התחרות ויכולה להציע עבורה תכנית אסטרטגית איכותית ויעילה. שלב חשוב מאד בתכנית העסקית, במיוחד כי זו שאלה שתישאל על ידי המשקיעים היא: מהו המודל הכלכלי ומה צפי ההכנסות בהתחלת הדרך (ואחר כך)? לשם כך, חברה מקצועית שבודקת היטב את השוק והתחרות, היא נכס נחוץ ביותר, שכן רק ידע מקצועי אודות כתיבת תכנית עסקית יכול לענות על שאלה זו בצורה שתביא משקיעים להוציא את פנקס הצ'קים.

קטגוריה – ייעוץ עסקי.