אחד התפקידים היותר אטרקטיביים בעולם ההייטק אלה הם תפקידי המכירות.

למעשה מדובר על תפקיד מאד רחב בהגדרות ובדרישות שלו, הוא מתאים לאנשים עם או בלי נסיון ועם קיומה או העדרה של הכשרה טכנולוגית.

כאשר מסתכלים על תפקידי מכירות יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים- ראשית, על מנת להצליח במכירות אדם צריך להיות בעל תכונות מסויימות. נכון שישנן שיטות וטקטיקות מכירה שניתנות ללמידה, אבל ככלל-  או שיש לך את זה, או שלא. איש מכירות מצליח צריך להיות טיפוס דומינטי, בעל כריזמה ובעל יכולות שכנוע מפותחות. הוא צריך להיות אדם שמשרה בטחון ולהתפס כאמין. למרבה הצער, כריזמה אינה ניתנת ללמידה.

מהסיבה הזאת, כל העסקים וארגוני הייטק בפרט גמישים עם תנאי הסף לאנשי מכירות, זאת משום שמנהלים חכמים מבינים שהרקע הטכנולוגי שאיש מכירות זקוק לו הוא נרכש, בעוד שכשרון מכירה נרכש פחות- והם לא יוותרו על איש מכירות מוצלח רק בגלל שאין לו נסיון טכני רלוונטי.

אנשים בעלי יכולות מכירה אך מחוסרי נסיון מכירתי או טכנולוגי יוכלו גם הם למצוא את מקומם במחלקות המכירות של ארגוני הייטק שונים, כאשר בדרך כלל את הדרך לתפקידי מכירה יוכלו לעשות באמצעות צבירת נסיון במחלקות הבאק אופיס של החברה, מחלקה שמספקת תמיכה במהלך המכירה.

במכירות, לא הכל ורוד, מדובר על תפקיד תובעני, בעיקר ברמה הנפשית וזאת משום שגם תהליך המכירה עצמו ובעיקר נקודת הסגירה של העסקה מלווה במתחים רבים, יחד עם זאת, אנשים שכשרון המכירה זורם להם בדם נהנים מהאדרנלין ונהנים משכר גבוה מאד של עשרות אלפי שקלים בחודש. תפקידים אלה אטרקטיביים כל כך עד שמתכנתים ומהנדסים רבים עושים את המעבר מתפקידיהם המקצועיים אל עבר תפקידי מכירות.

חיפוש יעיל למציאת עבודה

מבין כלל מודעות דרושים בהייטק ניתן לראות כי אחוז ניכר מוקדש לדרישת אנשי מכירות, מה שאומר שיש הצעות עבודה בשפע, יחד עם זאת, לאור הביקוש הרב, אי אפשר להתעלם מהתחרות הקיימת בשוק. מבחינת מחפש העבודה פירוש הדבר הוא לייעל את אופן חיפוש העבודה שלו, לשדרג את קורות החיים ולהכין את עצמו היטב לראיון העבודה.

התחילו בסינון הצעות העבודה אליהן אתם מגישים מועמדות. זיכרו, זה לא מקום העבודה שבוחר בכם אלא אתם אלה שבוחרים את מקום העבודה, לכן במקום לשלוח קורות חיים לכל הצעת דרושים בהייטק שיש עשו סינון יעיל. בידקו את החברות השונות ונסו לקבל עליהן כמה שיותר מידע.

בידקו, במידת האפשר מי הלקוחות של הארגון, נסו לברר אילו לקוחות פוטנציאליים יכולים להיות לו ובידקו את מי אתם מכירים שיוכל לסייע לכם לאורך הדרך.

הכינו את עצמכם לראיון. האופן שבו תמכרו את עצמכם בראיון העבודה יהיה בעצם הקדימון של המראיין על האופן שבו תבצעו את העבודה שלכם. הגיעו מוכנים.

הציגו שמות של אנשים רלוונטיים איתם יש לכם קשרים- זה יהווה ערך מוסף מבחינת המראיין.

קטגוריה – מכירות.