המציאות אינה קלה ורוב העסקנים יודעים שיש עסקים רבים שאינם מצליחים לשרוד לאורך זמן. מאמר זה יעסוק בסוד ההצלחה של רשתות ועסקים ותיקים, כמו למשל המשביר לצרכן.

חשוב לדעת- אין אינסטנט
הדבר הראשון והבסיסי שחשוב להבין לגבי סוד ההצלחה של עסקים שונים בישראל הוא שאין הצלחות בזק שמתרחשות בן לילה. הצלחה היא תוצאה של תכנון נכון, עבודה עם מומחים בתחום, מיתוג נכון, ניהול נכון, התמודדות עם משברים, יכולת להיות דינאמיים ולהכיר את קהלי היעד השונים אליהם פונים. נכון להיום אנשים רבים קוראים כותרות ענק בערוצי המדיה השונים שבהן כתוב אודות הצלחתו של סטארט אפ מסוים בן לילה. כאן, חשוב לעצור שנייה ולדעת שאין כזה דבר. אנחנו אמנם חיים בדור "האינסטנט", קרי, "הבישול המהיר" במיקרו במקום בתנור ואמנם רוב הצעירים הם בעלי תרבות של 'כאן ועכשיו'. אך מאחורי כל עסק מצליח טמונה עבודה קשה וחכמה לאורך שנים. גם אנשי הצוות של אותו סטארט אפ שאיתו התחלנו את כתיבת הפסקה, עמלו קשה והתנהלו בצורה נכונה תוך תכנון מקדים עד שהצליחו להגיע אל אותו שלב בו הם הצליחו לעשות את האקזיט המיוחל.

עסק – כללי ההצלחה
• התמדה- לא לוותר ותמיד להתמיד תוך כדי בדיקת צעדי העסק והתאמתם לתוכנית העסקית. עסק שמעוניין להצליח יעבור תקופות טובות וקשות, חשוב לא לוותר ולהמשך בהתמדה.
• טיימינג – התזמון של השקת המוצר בפני קהל הלקוחות חייב להיעשות בדיוק בזמן המתאים ולאחר תכנון מדויק של דברים. השקת המוצר בזמן הלא נכון, כמו למשל פרסומת של חולצה חדשה נגד הזעה בערוץ מסוים, כאשר בערוץ מקביל יש את משחק הגמר של המונדיאל, תהיה טעות שתעלה לכם בכספים רבים ולא תוביל אתכם לתוצאות הנכונות.
• מיתוג- חשוב מאוד למתג את העסק ואת מוצריו. מיתוג נכון וחכם יבטיח לכם שהלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לא יפנו אל המתחרים שלכם. המשביר לצרכן מהווה דוגמה למיתוג נכון. במשך שנים, המשביר בחר בקפידה את קהלי היעד שלו, השיג חיבור משמעותי ורגשי עם הקהל הרחב וגרם לרבים לפנות אל המשביר ככתובת ראשונה לקנייה של כמעט כל מוצר.
• דגש על מכירות ושיווק – חשוב לתכנן תהליכי מכירה חכמים. החוכמה היא לגרום ללקוחות לחזור ולקנות בעסק מספר פעמים, כלומר הפיכת לקוחות לקבועים. דבר זה יעשה על ידי תכנון נכון של מודל מכירות שמתאים למערך העסקי של החברה שלכם.
• טכנולוגיה וחדשנות- חברה שמצליחה להראות לקהל לקוחותיה שהיא מחוברת לעולם המודרני-טכנולוגי היא חברה שמצליחה ליצור התפעלות בקרב לקוחותיה. יש לשים דגש על הקמת אתר אינטרנט של החברה, עדכונים מהאתר ניוזלטרים אל הלקוח, אפשרות רכישה של מוצרים ופנייה אל שירות לקוחות באמצעות האינטרנט.

לסיכום, המשביר לצרכן ורשתות ותיקות נוספות מהוות דוגמא להצלחתו של עסק. אלו הצליחו להקשיב לקהלי היעד שלהם, להתחדש, להיעזר בטכנולוגיה, לתכנן את הרבדים הניהוליים והפיננסיים בצורה נכונה, לא לפחד משינויים ולנהל בצורה נבונה את העסק תוך שביעות רצונם של לקוחות חוזרים במשך שנים.

קטגוריה – פיתוח העסק.