אנשי מכירות צריכים לזכור שאין להם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. איש מכירות המעוניין להניע לקוחות לפעולה צריך לבדוק כל הזמן איך הוא נראה. עליו לשמור על מראה ייצוגי, מטופח ומכובד. המראה החיצוני הוא כרטיס הביקור של איש המכירות ויש לו משמעות כלכלית. איש מכירות המגלה מודעות עצמית זוכה לעניין מצד קהל יעד פוטנציאלי. הוא גם מרגיש ביטחון כאשר הוא פונה לקהל, מעניין לקוחות לגבי מוצרים ושירותים או מבצע משא ומתן. יחד עם זאת, השאלה היא כיצד משפרים את הרושם הראשוני ואיך הופכים את המראה לחלק בלתי נפרד מהמכירה.
יש כמה טיפים שיכולים לעזור לאנשי מכירות בדרגות ותק שונות. הטיפ החשוב ביותר הוא לצאת לפגישה רק עם מראה המשדר ביטחון עצמי. בנושא הזה יש הרבה שיקולים סובייקטיביים, היות וכל אדם מרגיש בנוח עם בגדים אחרים. כדאי לבדוק מראש את הטרנדים האחרונים בתחום האופנה ולעקוב כל הזמן אחר השינויים. רצוי לבקר בחנויות אופנה אחת למספר שבועות, להשקיע בבגדים איכותיים ולא לשכוח לשמור על תדמית רגועה. אין דבר שמקשה יותר על מכירה מאשר תחושה של לחץ וחרדות. כתוצאה מכך, איש המכירות חייב לחוש בטוח בעצמו. הוא צריך לבחור את הבגדים שגורמים לו להרגיש ככה גם מבלי להתאמץ ואפילו בלי לשים לב.

רכב, טלפון נייד והתנהגות

המראה החיצוני הוא הפלטפורמה שעליה מבצע איש המכירות את עבודתו. סביב הפלטפורמה הזו יש עוד כמה נושאים הדורשים התייחסות. ראשית, כדאי לבחור היטב את הרכב איתו מגיעים לפגישה. עדיף להשקיע עוד כמה שקלים בחודש על רכב מכובד, יוקרתי ואיכותי מאשר להתפשר על הרושם הראשוני. הדגמים החדשים של שברולט הם דוגמא מצוינת לרכב מן הסוג הזה. הם נמכרים במחיר נמוך ואטרקטיבי, אך קשה להתעלם מהם במרחב הציבורי וגם בסביבה העסקית.
שנית, יש לשים לב לאופן בו יוצאים מהרכב. לא מספיק להגיע עם שברולט ומומלץ להשקיע בטלפון נייד המתאים לתחום העיסוק. אנשי מכירות בתחום הטכנולוגיה לא יכולים להרשות לעצמם להגיע עם טלפון ישן ולא מעודכן. עליהם להשתמש בטלפון בתור אמצעי ליצירת רושם ראשוני חיובי ככל האפשר. הטלפון הוא גם כלי עבודה לניהול פגישות, איסוף מידע וביצוע עסקאות. איש מכירות אף פעם לא יכול לדעת אילו שאלות יעלו במהלך הפגישה ולכן עליו להיערך לכל האפשרויות.
בסופו של דבר, איש מכירות נמדד לפי התנהגותו. מי שמגיע עם ביטחון ועם המראה הנכון עושה לעצמו חיים קלים. אחרים יצטרכו להתאמץ מאוד על מנת להשיג את תשומת הלב של הלקוח ולהניע אותו לפעולה הרצויה. אנשי מכירות עוברים הכשרה ארוכה ועליהם לשים לב לכל פרט קטן, אך חשוב לא פחות לדאוג לרושם הראשוני ולשאר האלמנטים המרכיבים את העסקה.

קטגוריה – מכירות.